Dünya’daki ekonomik olguların belirsizliği ve ülkelerin para politikalarındaki sıkı tutumu teknolojiyi de etkiliyor. Bir yandan büyük şirketlerin açıkladıkları karlılık oranları belirgin düzeyde artarken, diğer yan-dan enflasyon toplumu ciddi şekilde etkilemeye devam ediyor.
Sanal Gerçeklik alanında çalışmalar yürüten Dijital Gen, ekonomik verilerin teknoloji yönündeki ar-ge çalışmalarına verdiği ağır yükü tanımladı. Günümüzde katlanarak ilerleyen teknolojik gelişmelere toplu-mun ekonomik açıdan da yetişmesi giderek zorlanıyor.
Dijital Gen kurucusu Sercan Kasım, Sanal Gerçeklik alanında yaptıkları çalışmaları değerlendirirken, yazılımcı yoksunluğu, yazılım ürünlerindeki tedarik sorunları ve ürünlerin pahalılıklarına dikkat çekti. “Teknolojiyi yaygınlaştırarak katma değerli işleri hayatımızın odak noktasına getirmeye çalışıyoruz. Ku-rumsal veya bireysel firmaların teknolojiyi kullanarak, onlara dijital dönüşümlerinde takım arkadaşı ol-duğumuz bu günlerde, projelerde özellikle dikkat çektiğimiz önemli bir konu haline gelen yatırım maliyet-lerinin yüksek oluşu, teknolojinin yaygınlaşmasını da yavaşlatıyor” dedi.
“Doğru yer, doğru Zaman ve doğru fiyatlama ile sürdürülebilir sistemler kurmalıyız”
Kasım ayrıca “Meta’nın Kurucusu Mark Zuckerberg’in açıkladığı VR ve AR gözlük modelindeki Oculus Pro piyasa fiyatının $1,499.99 olarak açıklanması ABD ve Avrupa’da değil tüm dünyada bir hayal kırıklığı ya-rattığına inanıyorum. $399’lık Quest 2 Modeli sonrasında büyük bir fark ile çıkan model Metaverse için yeni algılar oluşturuyor. Ulaşılabilir ve sürdürülebilir bir yapıda çalışmalar yapılması teknolojinin yayılımında en önemli iki etkendir. Global dünyanın şartlarına uygun bir hızda büyüme için, uygun maliyet çalışmalarının da yapılarak piyasaya sürülmesi gerektiğini düşünüyorum. Yenilikçi teknolojilere ulaşma-nın zor olmadığını da göstererek, yeni teknolojilerdeki bu maliyet algısının kırılması gerektiğini düşünü-yorum. Bu sebeple doğru yer, doğru zaman ve doğru fiyatlama ile sürdürülebilir bir sistem kurmamız gerekiyor” diyerek ekledi.
“16.000+ öğrencimize VR ve AR derslerini ücretsiz veriyor, deneyimlemelerine de imkan tanıyoruz”
Teknolojiye ulaşılabilirliği ve ülke olarak ileride çok daha fazla yazılım konuşulmasını sağlamak adın Sa-nal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojilerini kullanarak sosyal sorumluluk olarak yürüttü-ğümüz “Çocuklar için Gelecek” projemizde ise ortaokul düzeyinde bu yıl 16.000+ öğrencimize VR ve AR derslerini ücretsiz veriyor, deneyimlemelerine de imkan tanıyoruz.
Dijital Gen olarak yaptığımız çalışmalarda, ulaşılabilir olmak ve teknolojiyi küçük-büyük demeden kullanı-lır hale getirerek adına katma değeri yüksek işler üzerine çalışıyoruz. Yatırım maliyetlerinde ise birbirin-den farklı ödeme seçenekleri ile müşterilerimizin beklentilerine çözümler sunuyoruz.
Metaverse Herkes İçin Ulaşılabilir Bir Yer Olacak Mı?
Global ekonomindeki eksi yöndeki değişimler, ürün tedarik sorunları ve teknolojik ürünlerin pahalı olması, kullanılacak teknolojinin yayılımını yavaşlatıyor.
“Kadın olmak suç, güzel kadın olmak daha da büyük bir suç!”
“Hamileliğin 40 haftasında neler oluyor?”
“67.Emmy Ödül Kazananlar Belli Oldu!”
“Yurtdışından Gelinlik Alma İpuçları”
“Çocuklarda Hava Nemlendiricileri Kış Aylarında Kullanılmalı mı?”
REKLAM
reklam@cosmoturk.com
İLETİŞİM
cosmoeditor@cosmoturk.com
TEL: (0212) 280 07 00
FAX: (0212) 244 13 32